Blik op Vrijheid / Foto-expositie

'Dat ik hier kon komen, dat is ook vrijheid.'
- Otto Szauer, in 1956 gevlucht uit Hongarije

'De vrijheid die jullie voelen is anders dan de vrijheid die ik voel'- Ziba Nillian, in 1994 gevlucht uit Iran

De Syrische-Nederlandse fotograaf Mohan Dehne maakte portretten van de hoofdpersonen. Op zes levensgrote rolbanners staan deze foto's afgedrukt met een quote van de geportretteerde over vrijheid. Ze geven ieder een andere invulling aan vrijheid. De geportretteerden kijken je recht aan, waardoor er een ontmoeting plaatsvindt en de bezoeker van de expositie uitgedaagd wordt zich te verplaatsen in de ander. De expositie wordt tentoongesteld in bibliotheken, gemeentehuizen en op diverse festivals.

Mohan Dehne studeerde aan de Faculteit Fine Arts van de Universiteit van Damascus, en volgde opleidingen aan de kunstacademie van Boedapest en Academie Minerva in Groningen. Hij woont en werkt als autonoom fotograaf in Ede.

Het project kan worden gevolgd en geboekt via facebook.com/blikopvrijheid en contact@stichtingzora.org. Kijk voor de reeds geplande vertoningen in de agenda.

Filmserie - Educatie